انواع درب ساختمانی

انواع درب ساختمانی

03 فروردین 1403

زمان مطالعه

در دنیای امروز سبکها متعد

انواع درب ورودی ساختمان

درب ورودی ساختمان عمدتاً به عنوان مهم‌ترین درب ساختمانی شناخته می‌شود. این درب موجب ایجاد امنیت و آرامش برای افراد خانواده می‌شود. درب حیاط، درب لابی، درب ضد سرقت از انواع درب ورودی ساختمان هستند. درب حیاطی معمولاً از جنس آهن و دارای ابعاد بزرگی است، درب لابی و ضد سرقت درب‌هایی با ساختار آهن و فولاد و دارای رویه‌های چوبی که موجب زیبایی ظاهری این درب‌ها می‌شود.

 

درب ضد سرقت

از مهم‌ترین مدل‌های درب ورودی ساختمان، درب ضد سرقت است. این درب‌ها با اینکه زمان کوتاهی است که وارد بازار ایران شده است، به سرعت توانسته جای درب‌های قدیمی را بگیرد و این هم حاکی از امنیت و ظاهر شیک و زیبای این درب است. درب ضد سرقت از سری درب های فوق امنیتی است که به راحتی می‌توانید از تولیدکنندگان درب ضد سرقت آن را تهیه و نصب نمایید. با افزایش درخواست خرید درب ضد سرقت تولیدکنندگان سعی کرده‌اند بهترین و متنوع‌ترین مدل‌ها را تولید نمایند تا از این طریق موجب افزایش فروش این محصول شوند. درب ضد سرقت لوکس و درب ضد سرقت مدل ونوس از پر طرفدارترین مدل‌های در ضد سرقت در بازار است که شما می‌توانید این درب‌ها را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی درب ضد سرقت اتحاد درب تهیه نمایید. 

آیا نصب درب ضد سرقت به معنای ایجاد امنیت کامل برای منزل شماست؟

همان‌طور که اشاره شد درب ضدسرقت از باکیفیت‌ترین و مقاوم‌ترین مدل‌های درب ورودی برای ساختمان‌ها است. این درب‌ها در مقابله ورود سارقین و اهرم نمودن بسیار مقاوم هستند. قفل درب ضد سرقت به راحتی باز نمی‌شود و یا امکان ساخت کلید برای این قفل‌ها کار بسیار مشکلی است، به گونه‌ای که اگر کلید را گم کرده و یا در منزل جا بگذارید، برای باز نمودن درب کار بسیار سختی را پیش رو خواهید داشت و به احتمال زیاد باید از یک قفل‌ساز ماهر کمک بگیرید.
اما با تمام این تفاصیل نمی‌توان گفت نصب درب ضد سرقت به معنای ایجاد امنیت صد در صدی برای شما است. زیرا در هر صورت ممکن است سارقان راه حلی برای نفوذ به منزل شما پیدا کنند. به همین جهت توصیه می‌شود حتی با وجود خرید درب ضد سرقت باز هم مسائل امنیتی را رعایت نمایید. همچنین می‌توانید از انواع قفل دیجیتال و یا دوربین مدار بسته برای منزل خود استفاده نمایید. همچنین نکته مهم‌تر در مورد امنیت درب‌های ضد سرقت این است که باید دربی که خریداری می‌نمایید دارای استانداردهای لازم باشد.

خرید درب ضد سرقت

کیفیت و امنیت درب ضد سرقت به چه مسائلی بستگی دارد؟

مهم‌ترین مساله در خصوص در ضد سرقت استفاده از قفل‌های با کیفیت است. قفل این درب‌ها با قفل‌های معمولی تفاوت دارد و دارای زبانه‌هایی از جنس فولادی است و به هیچ‌وجه نمی‌توان آن  ها را مورد تخریب قرار داد. حتی می‌توان برای ایجاد امنیت بیشتر انواع قفل دیجیتال که دارای سیستم اعلان حریق و سرقت هستند را بر روی این درب‌ها نصب نمایید. در این صورت با ایجاد ضربه محکم و یا دستکاری، قفل به صورت خودکار به تلفن همراه شما هشدارهایی ارسال خواهد کرد.
مسأله بعدی چهارچوب و استراکچر درب است. در این درب‌ها از ورق‌های فولادی در بین رویه‌های درب ضد سرقت استفاده شده است که از بریدن درب جلوگیری می‌کنند. 
مورد بعد در مورد نحوه نصب درب ضد سرقت است. برای نصب حتماً باید از یک نصاب درب ضد سرقت کمک بگیرید تا درب به درستی نصب و رگلاژ شود. رگلاژ نادرست درب موجب می‌شود تا با خراب کارهایی بتوان درب را به راحتی باز نمود.
توصیه به ما شما این است که در هنگام خرید درب ضد سرقت با افراد با تجربه مشورت و از فروشگاه‌های معتبر اقدام به خرید درب نمایید.

درب لابی ضد سرقت

مدل دیگری از در ضدسرقت، درب لابی است. این درب ها دارای ابعاد بزرگتری نسبت به درب‌های آپارتمانی هستند و معمولاً به صورت یک و نیم لنگه، دو لنگه و سه لنگه در بازار موجود است. درب لابی ضد سرقت از جمله درب‌های لوکس در بازار است. این درب‌ها به طور معمول دارای رویه‌هایی از جنس چوب هستند و در برابر تابش مستقیم نورخورشید و رطوبت بسیار مقاوم هستند.

انواع درب ساختمانی

به غیر از درب‌های ورودی ساختمان که همان درب‌های ضد سرقت، درب لابی و درب حیاط هستند از درب‌های دیگری نیز در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. درب داخلی ساختمان دارای انواع و کاربردهای مختلفی است. از درب اتاق گرفته تا درب سرویس بهداشتی وانواع درب آگوستیک و ضد صدا. جنس درب‌های داخلی نیز متفاوت است. درب اتاقی چوبی، درب ام دی اف، درب پی وی سی، هایگلاس، لمینت، لمینکس از انواع درب داخلی موجود در بازار هستند.

 


درب ضد آب

از درب ضد آب می‌توان به عنوان یک درب داخلی پرفروش نام برد. درب ضد آب یا همان درب ABS  به مدلی از درب داخلی گفته می‌شود که در مقابل رطوبت و پوسیدگی بسیار مقاوم است و عمدتاً به عنوان درب حمام و سرویس مورد استفاده قرار می‌گیرد. درب‌های ای بی سی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است.

درب اتاقی

درب اتاقی یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها و اجزای یک ساختمان است که با کمک آن قسمت‌های مختلف ساختمان و اتاق‌ها را از یکدیگر تفکیک می‌سازیم. درب اتاقی چوبی از محبوب‌ترین مدل‌های درب داخلی ساختمانی است که نسبت به سایر درب‌ها دارای قیمت بالاتر، کیفیت بهتر و ظاهری زیباتر است.

 درب ام دی اف

از دیگر درب‌های داخلی می‌توان به درب ام دی اف اشاره داشت. این درب‌ها نسبت به مدل‌های دیگر درب اتاقی دارای قیمت مناسب‌تری هستند و از کیفیت و تنوع طرح بسیار بالایی برخور هستند. درب MDF می‌تواند دارای روکش‌هایی از جنس پی وی سی و چوب باشد، که درب با روکش پی وی سی را می‌توان به عنوان درب سرویس بهداشتی نیز مورد استفاده قرار داد.

درب PVC

مهم‌ترین ویژگی درب ام دی اف با روکش pvc، مقاومت این درب‌ها در برابر رطوبت است. بنابراین می‌توان از درب‌های پی وی سی برای سرویس بهداشتی نیز بهره برد. از مشخصات مهم درب پی وی سی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • مقاومت بسیار بالای این درب‌ها در برابر رطوبت
  • طول عمر بالا
  • وزن سبک
  • مقاوم در برابر نفوذ حشرات 
  • قیمت مناسب و کیفیت بالا

درب داخلی لمینت

درب‌های لمینت یا درب HPL  از سری درب‌های پرفروش در بازار ایران است. درب‌های اچ پی ال با روکشی از نوع ملامینه نسبت به برخی دیگر از درب‌ها مزایا و برترین‌هایی دارد. یکی از مزایای این درب‌های اتاقی، ارزان بودن آن‌هاست چون به دلیل برخورداری از روکش ملامینه نیازی به رنگ آمیزی ندارد و از این بابت هزینه‌ای شامل آن نمی‌شود. بعضی از تولیدکنندگان درب ملامینه، دور تا دور درب را با ورق‌های ضد آب می‌پوشانند که باعث افزایش مقاومت درب ملامینه در برابر رطوبت و جلوگیری از پوسیدگی درب می‌شود. همچنین ظاهر زیبای درب‌های لمینت از دیگر خصوصیات این محصولات محسوب می‌شود.

د برای زندگی 

پل‌های ارتباطی